Form3 Retails fornemmeste opgave er at skabe unikke indretningsløsninger til detailbranchen. Man træder ikke bare ind i en traditionel forretning, men føres ind i et oplevelsesunivers fuld af liv og alverdens sanseindtryk. Alt er nøje udvalgt og tilpasset, og der er tænkt over hver en detalje.
Fra klassisk produktion til design
Det lille indretningsarkitektfirma fra Kolding har brugt mange år på at finde deres niche og blive så dygtige, som de er i dag. Modgang i form af stigende e-handel var i 2010 det, der skulle til, før Form3 fandt deres rette hylde.
”Vi oplevede, at efterspørgslen efter den fysiske forretning var drastisk faldende, og det kunne vi mærke på antallet af henvendelser. I stedet for at se det som en begrænsning satte vi os ned og kiggede på, hvordan vi kunne vende udviklingen til vores fordel,” fortæller Tommy Toft, CEO i Form3 Retail.
”Vi erfarede, at der blandt butikkerne pludselig var et langt større behov for at skille sig ud end tidligere. Det gav os nye muligheder for at tilbyde mere helhedsorienterede løsninger, der skaber større synlighed om kundens brand. Det betyder, at vi i dag adskiller os fra vores konkurrenter, fordi vi er en 100% designbåret virksomhed fremfor en klassisk produktionsbåret virksomhed.”
Finansiering var nøglen til vækst
Udviklingen i Form3 var for alvor med til at sætte skub i hjulene. I dag laver den jyske arkitektvirksomhed cirka 50 nye projekter om året og er blevet en yderst attraktiv samarbejdspartner for store velkendte brands fra hele verden, heriblandt Sand, Marc by Marc Jacobs, DAY Birger et Mikkelsen, Høyer, Levi’s og Paris Hilton.
Når kvaliteten i et projekt stiger, stiger projektets omkostninger og det samlede budget typisk også, og det gjorde at flere og flere kunder begyndte at efterspørge finansiering
”I dag handler vores arbejde om langt mere end bare indretning – det handler i den grad også om branding! Vi tager alle aspekter med og skaber en helhedsoplevelse for kunden,” forklarer direktør Tommy Toft. Omfanget af Form3’s projekter er også steget i takt med kvaliteten. Når kvaliteten i et projekt stiger, stiger projektets omkostninger og det samlede budget typisk også, og det gjorde at flere og flere kunder begyndte at efterspørge finansiering,” fortæller Tommy Toft.
Form3 indså således hurtigt, at ville de ride med på vækstbølgen, måtte de finde en løsning på det stigende finansieringsbehov. De tog derfor kontakt til banken, der præsenterede dem for en finansieringsmodel med udgangspunkt i en SMV-garanti fra EKF. SMV-garantien giver Form3 mulighed for at tilbyde udenlandske kunder langfristet kredit til et konkret projekt. Finten er, at selv om kunden får kredit, får Form3 deres penge med det samme.
Den jyske arkitektvirksomhed ser det som win-win for alle parter og benytter sig af løsningen i alle de projekter, hvor det giver mening.
”Vi præsenterer EKF’s finansieringsløsning til både eksisterende og nye kunder og fortæller, at vi kan hjælpe med at få projektet finansieret, hvis der er behov for det. Det har gjort, at mange af de projekter, der tidligere kun var en drøm, er blevet gennemført,” afslutter Tommy Toft, CEO i Form3 Retail ApS.

Vind flere ordrer med konkurrencedygtig finansiering til din kunde
