Presse

Stor kundetilfredshed med EKF

Der er stor tilfredshed med EKF blandt danske banker og eksportvirksomheder, som roser EKF’s medarbejdere og den forretningsmæssige værdi af at samarbejde med EKF. Det viser en netop afsluttet kundetilfredshedsundersøgelse, som analysefirmaet Ennova står bag.

8. juni 2011

EKF’s kunder er glade og tilfredse. Så tilfredse, at langt hovedparten forventer at bruge EKF igen og i meget høj grad er klar til at anbefale andre at gøre det samme. Det viser en undersøgelse af tilfredsheden med EKF blandt 120 danske banker og eksportvirksomheder.
 
Ifølge undersøgelsen opfatter kunderne i meget høj grad EKF som en troværdig og pålidelig samarbejdspartner og som en kundeorienteret og resultatskabende virksomhed. Og så har samarbejdet med EKF forretningsmæssig værdi for deres virksomhed.

De tre delfaktorer, der har fået de højeste vurderinger er EKF’s rådgivere, produkter og sagsbehandling. Da rådgiverne samtidig er en af de faktorer, der har størst betydning for kundernes overordnede tilfredshed med EKF, er resultatet ifølge Ennova yderst tilfredsstillende.

”Undersøgelsen viser et så højt niveau af tilfredshed, at målet for EKF må være at fastholde det flotte niveau. Både den generelle tilfredshed og antallet af kunder, man kan betegne som ambassadører, ligger helt i top i forhold til lignende undersøgelser”, fortæller afdelingschef i Ennova, Velin Nikolov.

Også prisen for at bruge EKF er der tilfredshed med, selv om pris er det område, der scorer lavest med middel tilfredshed. Det skal dog ifølge Ennova ses i lyset af, at pris traditionelt scorer noget lavere end andre dimensioner i kundetilfredshedsundersøgelser.

”Det er vigtigt for os, at vores kunder er tilfredse med os og det, vi laver. Vi bestræber os hele tiden på at gøre en forskel for dem. Det viser undersøgelsen heldigvis, at vi lykkes med”, siger direktør i EKF Anette Eberhard.

EKF vil nu sammen med Ennova gå længere ind i resultaterne for at se på, hvad EKF kan gøre for at holde fast i den høje kundetilfredshed og lære mere om, hvad de godt 10 procent af kunderne, der ikke har været tilfredse med samarbejdet med EKF, peger på som årsagen.

Index for robots